środa, 11 stycznia 2012

О чём говорят мужчины/ O czym rozmawiają mężczyźni



Rosja 2010
Noworoczne postanowienie? Przynajmniej jeden pełnometrażowy film tygodniowo obejrzany w języku rosyjskim, aby polepszać swoją mowę i „osłuchiwać się”.
Realizację postanowienia rozpoczęłam od tego filmu, bo zainteresował mnie trailer.
Czterech przyjaciół jedzie do Odessy na wymarzony urlop tylko dla facetów z dala od żon i dzieci. O czym rozmawiają mężczyźni, kiedy myślą, że nie słyszymy? Myślę, że wiele dialogów z filmu byłoby dokładnym odzwierciedleniem takich rozmów.
Film momentami zabawny, ale osnuty na swego rodzaju zadumie. Kiedy kryzys wieku średniego wkrada się w życie tych facetów marzenia z przeszłości zaczynają do nich wracać. Okazało się, że cudowna dziewczyna po latach staje się zrzędzącą, nierozumiejącą żoną, a rodzinne życie przytłacza mocniej, niż mogli to sobie wcześniej wyobrazić. Chcą czegoś innego. Chcą żyć i to życie wykorzystać w pełni, a małżeńskie więzy zaczynają ich krępować.
Nie mogę powiedzieć, aby był to szczególnie wciągający film. Nie oglądałam go z zapartym tchem. Pomyślałam sobie, że jest on dokładnie taki, jak to nasze życie: mimo wielkich planów i tak zawsze pozostanie takie zwyczajne. Zwyczajne, ale prawdziwe. Za tą cząstkę prawdy polubiłam ten film. Za Niemców-faszystów i feralną staruszkę.
Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz